Oppløsning / Dissolution

IMG_5572

Av C.J. Sansom. Jeg gikk forbi en hylle med disse bøkene på Ark forrige uke og ble nysgjerrig, så jeg forhørte meg i disken om hva dette var for noen bøker. Shardlake-serien, som den heter, er en serie på 5 bøker om Matthew Shardlake som jobber som jurist under reformasjonen i England på 1500-tallet. Denne boken syns jeg startet litt tregt, men den tok seg opp etter hvert og endte med å bli en veldig spennende krim (selv om jeg etter bare 100 sider gjettet meg til hvem morderen var). Boken er veldig historisk korrekt, noe som er et stort pluss. Jeg har kjøpt de andre bøkene i serien også og de vil nok bli lest.

By C.J. Sansom. Last week I saw these books at a book store and asked a shop assistant about them. The Shardlake series, as they’re called, is a series of 5 books about Matthew Shardlake, a lawyer working in England under the Reformation in the 16th century. The story started off a little dreary, but it ended up being a really exciting crime story (even though I guessed who the murderer was after only 100 pages). The story is very historically correct, which is a big plus. I have bought the other books in this series too, and I am quite sure they will be read.

♥♥♥♥♥♥

2 thoughts on “Oppløsning / Dissolution

Leave me a comment <3

