Havets katedral / Cathedral of the Sea

FullSizeRender

Av Ildefonso Falcones. En på jobb kom til meg med denne før sommeren og sa at den måtte jeg lese. Dette er ikke en bok jeg normalt ville gått for (populære bestselgere), men jeg følte jeg måtte lese den siden han hadde snakket så varmt om den. Og jeg endte med å bli positivt overrasket. En kjempefin historie med karakterer man blir svært glad i. Det historiske aspektet gjorde boken enda bedre; den tar for seg kriger som hendte, konger som regjerte, brutale regler som ble håndhevet og enkelte karakterer som faktisk levde. Denne boken vil jeg anbefale for de som ønsker en lettlest men god historisk roman. Jeg vippet mellom 4 og 5 hjerter, men jeg endte på 4 fordi oversettelsen var så dårlig.

By Ildefonso Falcones. A guy at work gave me this before summer and told me I just had to read it. This isn´t the type of book I would normally go for (popular bestsellers), but I felt I had to read it since he had recommended it. And I ended up being pleasantly surprised. A lovely story with characters that you just end up falling in love with. The historical aspect made the book even better; wars that happened, kings that ruled, brutal rules that were enforced and some characters that actually lived. I would recommend this book for those of you who would like an easy but really good historical novel. I couldn’t quite decide between 4 or 5 hearts, but I ended up with 4 because the translation into Norwegian was not good.

♥♥♥♥♥♥

One thought on “Havets katedral / Cathedral of the Sea

  1. Tilbaketråkk: August Summary

Leave me a comment <3

