Little Women

LW

Av Louisa May Alcott. Etter at jeg fikk så mange kommentarer om Little Women i dette innlegget, følte jeg at jeg bare måtte lese den. Og det er jeg glad jeg gjorde.  Jeg koste meg skikkelig med denne boken. En veldig fin historie om fire søstre og deres utfordringer. Det var veldig lettlest og godt skrevet og jeg kan forstå at denne ofte blir brukt som undervisning i skolen i USA. Den er veldig belærende, nesten litt for mye av det gode. For min del ble denne boken litt for feel good. Jeg hadde forventet at boken skulle være trist og at noen skulle dø eller noe, men den endte med å bli en så-levde-de-lykkelig-i-alle-sine-dager-bok. Dette gjorde forsåvidt ikke boken dårligere, den bare var ikke som jeg trodde. Av den grunn trekker jeg ett hjerte, så den får 5 av 6, noe som jo er veldig bra.

By Louisa May Alcott. After receiving a lot of comments about Little Women in this post, I felt I had no choice but to read it. And I’m glad I did. I really enjoyed this book. A truly lovely story about four sisters and their challenges. I was easy to read and well written and I can see why children in USA is told to read this in school. It’s very preachy, almost too much. In my opinion this book was a little too much feel good. I had expected a sad story where someone died or something, but it ended up being a happily-ever-after-book. This didn’t exactly make the book any less good, it just wasn’t what I had expected. For that reason I will subtract one heart and give it 5 out of 6 hearts, which actually is very good.

♥♥♥♥♥

3 kommentarer om “Little Women

  1. Tilbaketråkk: August Summary
    • Julianne sier:

      You should read it, it’s a really lovely book. I just had this idea that it was another kind of book and that sort of ruined it for me. But it is really good, I promise ;)

      Liker

Leave me a comment <3

